polskaiswiat polskaiswiat
384
BLOG

Im bardziej głoszą: Polska – tym bardziej patrzmy na uczynki

polskaiswiat polskaiswiat Rozmaitości Obserwuj notkę 1

 

Im bardziej głoszą: Polska – tym bardziej patrzmy na uczynki

 

Wypowiedź o. Tadeusza Rydzyka CSsR, Dyrektora Radia Maryja

 

 

Zastanawiałem się, czy informować Państwa o pewnej sprawie. Zdecydowałem, że przedstawię ją Państwu do poważnego rozważenia. Wiemy, że powstaje telewizja Republika. Spotkali się ze mną ludzie reprezentujący to medium i pytali się co sądzę o ich inicjatywie. Odpowiedziałem, że każde dobro, które się tworzy powinniśmy wspierać, a Polskę można porównać do wielkiego wozu. Żeby ten wóz jechał, trzeba żeby go ciągnęły wszystkie konie.

Jednak mam pewne wątpliwości i postanowiłem się nimi z Państwem podzielić. Po pierwsze jeżeli ta telewizja jest niezależna, zadaję pytanie skąd ma miejsce na satelicie? Zostałem poinformowany, że otrzymano je za darmo od właściciela Polsatu. Jaka to niezależność jeżeli otrzymało się miejsce za darmo na satelicie, miejsce – które dużo kosztuje. Jakie koligacje mają wielcy tego świata, niech się każdy domyśli. Niech każdy popatrzy, także wstecz.

Po drugie prezes marketingu tej telewizji – redaktor „Gazety Polskiej” –  jeden z pierwszych wywiadów dotyczących tej stacji zamieścił na portalu Tomasza Lisa. Każdy zna stosunek red. Tomasza Lisa do patriotyzmu i Kościoła. Poza tym – czy to jest godne – w jaki sposób red. Tomasz Lis traktuje prezesa PiS, premiera Jarosława Kaczyńskiego. Do takiego środowiska idzie ktoś (redaktor gazety), która nazywa się Polska i ma „pełne usta polskości”.

Zdarzyła się sytuacja, że podeszło do nas dwoje ludzi którzy powiedzieli, że są z klubu „Gazety Polskiej” i stwierdzili: „my już nie potrzebujemy TV Trwam, my mamy telewizję Republika”.

Dlaczego o tym mówię? Obecnie są organizowane marsze w obronie TV Trwam. Chciałbym bardzo żebyśmy wszyscy działali razem, ale czy ta współpraca jednak jest możliwa z wszystkimi. Nie można mieszać porządku. Nie można mieszać różnych wartości. Dla mnie jest ważny stosunek do Pana Boga, Kościoła, Polski i wszystkich ruchów patriotycznych.

Ostatnio odbyła się manifestacja w Głogowie. Przyjechali na nią ludzie znani, którzy nawoływali do oglądania telewizji Republika. Czy to nie jest zagranie na emocjach ludzi, patriotyzmie, na miłości do Ojczyzny?

Wiem, że dzisiaj odbędzie się manifestacja m.in. w Ostrowie Wielkopolskim i jest mi bardzo przykro, że założyciel „Kapeli znad Baryczy” ogłasza, że podczas tego spotkania będzie rozdawał ulotki i nawoływał do oglądania telewizji Republika. Czy to jest właściwy moment, kiedy my walczymy o TV Trwam? Czy może chodzi o to, żeby rozmydlić sprawę i powiedzieć – i tak mamy prawicową telewizję?

Jeszcze jedno. Kto jest prezesem tej telewizji? Warto wiedzieć.

Tygodnik „Nasza Polska” przygotował ciekawy artykuł z którym zapoznałem się wczoraj. Pomimo tego, że jest to bardzo odważny artykuł, to i tak nie wszystko zostało ujawnione. Dlatego bardzo proszę – pomyślmy. Ja z redaktorem „Gazety Polskiej” mam pewne sprawy przeszłe, ale i teraźniejsze.  Niedawno napisał książkę, w której mówiąc kolokwialnie „podszczypuje” Radio Maryja – ale jak mi mówili ci, którzy tę książkę czytali – o właścicielu Polsatu nie ma w niej ani słowa.

Byłbym bardzo ostrożny. Im bardziej głoszą: Polska, tym bardziej patrzmy na uczynki oraz kto i jaki biznes na tym robi.

Dziękuję za uwagę

Ojciec dr Tadeusz Rydzyk CSsR

Dyrektor Radia Maryja

 

www.radiomaryja.pl/kosciol/im-bardziej-glosza-polska-tym-bardziej-patrzmy-na-uczynki/

 

 

    

 

 

 

 

 

Chcielibyśmy pokazać, jak bardzo kastowy charakter ma dzisiejsza Polska, jak wielu ludzi „trzymających władzę”, i to nie tylko w polityce, ale również i w mediach (a to media są dziś „pierwszą władzą, to ludzie wywodzący się ze starych skompromitowanych kręgów komunistycznych, często najgorszego stalinowskiego chowu.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości